Brabants Kwartiertje forum index Brabants Kwartiertje
Gezellig praatforum voor jongeren en volwassenen!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

2005 slecht jaar voor bioscopen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Brabants Kwartiertje forum index -> Films
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dominica
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Jan 11, 2006 5:05 pm    Onderwerp: 2005 slecht jaar voor bioscopen Reageer met quote

Gebrek aan grote films en piraterij doen de Nederlandse bioscopen de das om. Het aantal bezoekers neemt drastisch af.

Het aantal bioscoopbezoekers daalde in 2005 met 11,2 procent ten opzichte van 2004, maakten de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten (NVB) en de Nederlandse Vereniging van Filmdistributeurs (NVF) dinsdag bekend. De belangrijkste oorzaak is het gebrek aan grote titels en de piraterij op internet. In 2004 kochten ruim 22 miljoen mensen een kaartje. In 2005 waren dat er minder dan 20 miljoen.

De best bezochte bioscoopfilm van vorig jaar was de animatiefilm Madagascar. De gemiddelde prijs van een bioscoopkaartje werd 3 procent lager en bedraagt nu 6,57 euro. Een lichtpuntje vorig jaar was het aantal bezoekers dat de Nederlandse films trokken. Dit steeg met 30,8 procent naar in totaal 2,8 miljoen verkochte kaartjes. De best bezochte Nederlandse films van dit jaar waren De Kameleon 2 (418.000 bezoekers), Zoop in Afrika (390.000) en Het Schnitzelparadijs (360.000).

De Nederlandse bioscoopbranche wees dinsdag het illegaal downloaden van films op internet aan als een van de belangrijkste oorzaken van de omzetproblemen. Om die piraterij te bestrijden wil de sector dat downloaden van illegale bronnen wordt verboden. Hiervoor moet de wet worden aangepast naar het model dat voor software geldt. De filmbranche heeft daarvoor de hulp nodig van de overheid.

De bioscopen hopen dat 2006 weer een stijging van het aantal bezoekers oplevert. De branche verwacht veel van grote titels als The Da Vinci Code, Pirates of the Caribbean II, Superman Returns en de Herman Brood-film Wild Romance.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Skype Naam
fem

BerichtGeplaatst: Wo Jan 11, 2006 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

arme bioscoopjes! Crying or Very sad
ik blijf nog steeds trouw aan mijn stam-bioscoop (eurocinema in eindhoven) daar werken ze tenminste nog met de geweldige stempelkaart en is het ook nog eens goedkoop! Cool

(je moet wat as student he!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Floris
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jan 11, 2006 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ach, de Belse bios is toch nog steeds de beste. Metropolis in Antwerpen. Elke 3 uur films in 24 grote zalen, waar je comfortabel kan zitten en het beeld is goed (zalen met digitale kwaliteit) en prima geluid .. en dat nog niet eens zo ver weg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Skype Naam
fem

BerichtGeplaatst: Wo Jan 11, 2006 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kan ik je geen ongelijk in geven! ben er zelf 1 x gweest met studiereis, heb ik daar rondleiding gekregen en mocht ik achter de schermen kijken.

Leuk feitje:
De metropolis antwerpen haalt zijn winst uit de popcorn die ze verkopen. De huur van de films die ze draaien is zo hoog, dat ze die terug betalen met de kaartverkoop. (bron: medewerker metropolis)

Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Spriggan

BerichtGeplaatst: Wo Jan 11, 2006 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

maar het is wel een goeie bioscoop.
toch zuigt belgie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Floris
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jan 11, 2006 10:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

idd, de kaartjes bij Metropolis zijn ook nog eens ontzettend goedkoop. De prijzen zijn zojuist gestegen en nu betaal ik 5,80 euro voor een kaartje. maar ook de prijzen voor cola enzo vallen nog wel mee vindt ik. Daarnaast is het natuurlijk prachtig dat je gewoon er naartoe kan rijden en daar pas hoeft te kijken naar welke film je wilt (zo veel keus Smile )

Spriggan schreef:
maar het is wel een goeie bioscoop.
toch zuigt belgie

welke is dan goed? want zo lijkt het alsof je jezelf tegenspreek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Skype Naam
Dominica
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 12:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Floris neemt het op voor de Belgische bioscoop Razz

Nee, maar Metropolis is inderdaad wel beter dan de doorsnee Nederlandse bioscoop, tenminste degenen waar ik geweest ben. Al moet ik zeggen dat de kwaliteit van beeld en geluid in de bioscoop van Vlissingen ook erg goed is.

Overigens; in Pathe de Kuip (Rotterdam) hebben ze nu ook digital cinema en draait ook elke 3 uur een film, in een van de weet-ik-veel-hoeveel-zalen.
Naar boven
Floris
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 1:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

dat klopt wel, het zijn 14 zalen in Rotterdam trouwens. Prima biosscoop daar .. en meerdere pathé biosscopen trouwens .. alleen véélste duur. (met korting betaal je nog 7,25 voor een film)
Naar boven
Spriggan

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 7:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

De belgische wegen zijn klote, ben er een keer uit de bocht gevlogen. Ik zat niet achter het stuur Confused
Naar boven
Floris
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Spriggan schreef:
De belgische wegen zijn klote, ben er een keer uit de bocht gevlogen. Ik zat niet achter het stuur Confused

Vroeger had Antwerpen inderdaad wat verouderde wegen. Inmiddels is er een giga-project aan de gang waarbij een enorm gedeelte van de Antwerpse ring is vernieuwd. Maar hoe kan het nou aan de weg liggen als je uit de bocht vliegt? Dan rijd je toch gewoon te hard?
Naar boven
Spriggan

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

moeten ze maar verlichting aanbrengen
Naar boven
Floris
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jan 12, 2006 2:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Spriggan schreef:
moeten ze maar verlichting aanbrengen

Hoe ben je gereden dan? Of was het in Nederland? Want de snelweg is beter verlicht dan in Nederland. In Nederland heb je zo'n heel donker stuk vlak na de grens.
Naar boven
Dominica
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 5:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nederlanders gaan steeds minder vaak naar de bioscoop. In vergelijking met 2005 zijn er dit jaar 12,7 procent minder kaartjes verkocht. En dat terwijl het jaar 2005 al een rampjaar was voor bioscopen.

De Nederlandse Federatie voor Cinematografie wijt deze daling aan illegale downloads via het internet en andere vormen van piraterij. "Er worden zelfs films gedownload die niet eens in de bioscoop zijn verschenen", aldus NFC-voorzitter Wilco Wolfers.

Met de komst van het WK-voetbal verwacht de NFC een nóg grotere daling. "Gebleken is dat Nederlanders meer naar de wedstrijden kijken dan andere nationaliteiten. Wij volgen ook wedstrijden van andere landen fanatiek. Als bioscoopman hoop ik dat Nederland in de eerste ronde wordt uitgeschakeld. Wellicht maakt dat iets uit voor onze bezoekcijfers".
Naar boven
Floris
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, ik ga nog wel, maar dan in (zoals hierboven al te lezen is Wink ) in Belgie.

Maar eigenlijk niet zo handig dat er steeds minder naar bioscopen wordt gegaan, want dat betekend minder geld voor nieuwe films .. (of zouden acteurs nu eens wat minder geld krijgen)
Naar boven
Spriggan

BerichtGeplaatst: Zo Apr 16, 2006 1:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moeten er maar goeie films gemaakt worden
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Brabants Kwartiertje forum index -> Films Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2
Ga naar: